زیبایی،نگهداری،خواص گلها

خواص انواع گلها

زیبایی،نگهداری،خواص گلها

خواص انواع گلها

بوواردیا – Bouvardia


نگهداری از گل بواردیا


بواردیا گیاهی با برگ ها و شاخه های پرپشت و گل های متنوع در رنگ و آویزان ، مقایسه برگ ها و وضع گل ها در کاشت گروهی گیاهان گل دار دیگر کاملا روشن است ، گرچه در آپارتمان ها به عنوان گیاه خانگی مورد استفاده قرار می گیرد . ولی در بهار و تاستان در خارج از اتاق نگهداری می شود .موطن اصلی آن مکزیک و نام آن برگرفته از Charles bouvard مدیر باغ های سلطنتی پاریس در قرن هفدهم و خانواده ی آن روبیاسه است .

 
نور کافی غیر مستقیم را بر سایر نور ها ترجیح می دهد . گیاه را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید . در تابستان حداکثر 29 درجه و در زمستان حداقل 12 درجه است و در تابستان جریان ملایم هوا را دوست دارد ، در زمستان گیاه را نزدیک شوفاژ قرار ندهید .

 
در بهار و تابستان حداقل به دو بار آبیاری در هفته نیاز دارد ، به این ترتیب سطح خاک همیشه مرطوب نگه داشته می شود . آبیاری را به هفته ای یکبار در زمستان کاهش دهید . در زمستان اجازه دهید قبل از آبیاری سطح خاک خشک شود ، زهکش را بازدید و هرگز اجازه ندهید خاک گلدان باتلاقی شود . در بهار و تابستان هفته ای یکبار غبارپاشی کنید ، مواظب باشید گل ها مرطوب نشود ، جهت تامین رطوبت پایدار به زیر گلدانی سنگریزه دار آب اضافه کنید . ولی اجازه ندهید ته گلدان با آب در ارتباط باشد . در زمستان غبار پاشی لازم نیست و سطح زیر گلدانی باید خشک باشد .

 
در تابستان هر دو هفته یکبار با مواد غذایی مایع و یا جامد محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور سازنده گیاه را تغذیه کنید ، نصف میزان توصیه شده از طرف فروشنده کافی به نظر می رسد .

 
اگر ساقه ها ی گیاه دراز و منحرف ، گیاه بد فرم و گل ها ظاهر نشدند.نوک شاخه های بلند را قطع نموده تا گیاه به گل دهی برود و حالت توپی و پر پشت به خود بگیرد .تکثیر گیاه نیز از طریق انتخاب قلمه و ریشه دار نمودن آنها و تقسیم بوته ها در بهار است.
  • محمد ثمینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

زیبا سازی وبلاگ